Mäklare Östermalm

Mäklare Östermalm

Postby medlem » Tue Nov 01, 2011 9:43 am

Ska sälja bostad på Östermalm och skulle vilja hitta en mäklare på östermalm.

Är det någon här på forumet som har några smarta tips på var jag hittar kort information om detta?

Östermalm kallades tidigare Ladugårdslandet och Ladugårdsgärdet, vilket anspelar på att det fanns fyra stycken kungsladugårdar här: Medelby, Kaknäs, Unnanrör och Vädla. Idag lever bara namnet Kaknäs kvar. Det har fått ge namn åt Kaknästornet. Den första stadsplanen för Östermalm, gjord 1640, omfattade främst gatorna kring Östermalmstorg. På den tiden var Östermalm ett populärt utflyktsmål och gårdarna användes mest som sommarställen. Med tiden blev en allt större del av befolkningen militärer och Ladugårdsgärdet blev känt som en fattig och smutsig stadsdel. I mitten av 1800-talet skedde en omfattande ombyggnad av stadsdelen och antalet förmöget folk ökade. Det gamla namnet ansågs därmed opassande och 1885 antogs det nya namnet Östermalm.

Ovanstående citat hittade jag på Wikipedia.
medlem

Re: Mäklare Östermalm

Postby pradsverige » Tue Nov 01, 2011 9:45 am

medlem wrote:Ska sälja bostad på Östermalm och skulle vilja hitta en mäklare på östermalm.

Är det någon här på forumet som har några smarta tips på var jag hittar kort information om detta?

Ovanstående citat hittade jag på Wikipedia.

Har ett riktigt dåligt tips, men det är iallfall ett tips. Hoppas det uppskattas! Annars är det inte svårare än att någon annan tipsar om info kring mäklare östermlam.

Prova att klicka på mäklare östermalm så ska du hitta lite kort info.
pradsverige
Site Admin

Postby medlem » Tue Feb 07, 2012 5:16 pm

Har ett riktigt dåligt tips, men det är iallfall ett tips. Hoppas det uppskattas! Annars är det inte svårare än att någon annan tipsar om info kring mäklare östermlam.

Prova att klicka på mäklare östermalm så ska du hitta lite kort info.

Tack som fan för tipset. Nu har jag hittat en mäklare i östermalm. Jag är jättenöjd med min mäklare! :mrgreen:
medlem

Postby pradsverige » Thu Feb 23, 2012 9:03 am

pradsverige
Site Admin

Return to Off topic